perm_phone_msg
Blog

Contabilitate SRL: Cum se ține corespunzător și ce aplicații puteți folosi?

2021-12-14 08:25:53

În momentul în care înființați un SRL există o anumită listă de condiții fără de care firma dumneavoastră nu poate exista. Una dintre ele este efectuarea contabilității, fie că vorbim despre contabilitatea primară sau financiară. În cele ce urmează vă vom oferi câteva sfaturi despre organizarea și efectuarea contabilității unui SRL, dar și despre aplicațiile pe care vi le putem pune la dispoziție. Apropo, dacă citiți acest articol cel mai probabil veți fi interesat și de metode de optimizare fiscală!

Cum poate fi organizată contabilitatea unui SRL?

Există două modalități prin care puteți asigura contabilitatea unui SRL, mai exact intern și extern. Iată ce presupune fiecare metodă în parte.

 

Contabilitate internă 

 

În cadrul primei metode veți angaja un contabil care trebuie să aibă cel puțin studii economice superioare. Acest angajat nu trebuie neapărat să fie cu normă întreagă. 

 

Contabilitate externă 

 

A doua metodă presupune contractarea unor servicii de contabilitate, mai exact externalizarea acestei activități către o persoană fizică sau juridică. Externalizarea financiară poate fi făcută doar către entități care sunt autorizate potrivit legii, adică membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Aflați din ghidul antreprenorului cum alegeți cea mai bună ofertă pentru externalizarea serviciilor

 

Sugestii pentru ținerea contabilității interne/externe 

 

În contabilitate există două reguli de bază. În primul rând, toate plățile și încasările se vor face exclusiv însoțite de documente contabile prevăzute de lege. În al doilea rând, toate înregistrările contabile trebuie să aibă la bază documente contabile justificative. 

 

Iată câteva sugestii folositoare pentru activitatea contabilă: 

 

  • Estimați corect volumul de activitate, mai exact numărul de salariați și fluctuația lor, numărul de imobilizări sau numărul de documente de vânzare/achiziție. În plus, luați în calcul și existența contractelor de credite sau leasing, ori existența unei case de marcat. Evident, va fi important și dacă derulați sau nu activități de producție;

 

  • Respectați modul de lucru agreat cu contabilul pentru ca aceasta să aibă suficient timp să prelucreze documentele și să pună la punct declarațiile fiscale. Încercați mereu să predați actele într-un mod ordonat și complet;

 

  • Optați pentru consultanță permanentă dacă aveți de gând să externalizați serviciile;

 

  • Încercați să folosiți aceleași programe de facturare sau aplicații de contabilitate pe care le folosește și contabilul pentru a permite transferul de date și a micșora volumul de muncă. 

 

Aplicații și platforme pentru contabilitate 

 

Contabilitatea se poate ține chiar și în vremurile noastre cu hârtia, creionul și calculatorul, dar cine mai este dispus să facă asta când există aplicații speciale? Grație acestora, managementul documentelor și automatizarea anumitor procese este la ordinea zilei. În acest sens vă va veni de ajutor un sistem ERP, de exemplu. 

 

Deși există mai multe aplicații de contabilitate pe care le-ați putea folosi, noi credem în oferirea aplicațiilor la pachet! În funcție de pachetul de Outsourcing Financiar la care apelați, veți avea acces la: 

 

  • Contabilitate totală sau parțială;

  • Declarații fiscale;

  • Situații financiare/raportări contabile;

  • Revizie contabilă și fiscală lunară/trimestrială/anuală;

  • Consultanță contabilă și fiscală.

 

Contactați-ne și vom afla împreună care este cea mai bună soluție pentru afacerea dumneavoastră!